La nostra companya Lavinia Munteanu es va estrenar com super reportera en l’excursió que els alumnes i alumnes de 5é i 6é van fer a Sagunt.

Vos parlaré sobre l’excursió que vam fer 5é i 6é el passat 14 de febrer de 2019.

Només més arribar, vam esmorzar (cadascun amb la seua classe). Quan vam acabar ens van explicar que Sagunt va ser conquistada diverses vegades. Després vam anar al barri antic, on hi havia una plaça amb un porxo molt gran envoltat de pilars. Hi havia una porta molt important, que és on guardaven l’aigua, el menjar…

A continuació vam anar a un museu on ens van explicar que els ibers eren menys treballadors i si alguna cosa els eixia malament els donava igual, en canvi, als romans no: ells perfeccionaven cada cosa que podien. En el museu vam veure coses molt antigues com a monedes, moneders, arracades, polseres, joguets… també vam veure una maqueta d’un teatre.

Vam pujar al Castell i després al teatre. En el teatre hi havia tres parts: la més baixa per als rics (perquè era on millor s’escoltava), la part mitjana per a la classe mitjana i la part més alta (on quasi no s’escoltava) per als quals no tenien diners, ja en eixa época es deia el galliner, perquè sempre hi havia algú preguntant què s’havía dit. Utilitzaven una espècie d’embornal com a altaveus, perquè el so retrunyia.

Despres de dinar  vam fer alguns jocs i un teatre on els i les alumnes de 6é eren els romans i els de 5é els cartaginesos. A més, vam fer un taller de números romans on descobrim com s’escrivia la nostra data de naixement i ho escrivim en un paper amb café que, en assecar-se, semblava un paper antic.