SCHOLAS CIUDADANÍA

Este programa intenta fomentar el compromís i la participació dels jóvens partint de les seues experiències i inquietuds i així aconseguir transformar-se ells mateixos i el seu entorn.  Sholas Cidadanía és un programa de la Fundación Scholas Occurrentes,promoguda pel Papa Francesc I, i  en el qual participen  centres de secundària, públics, concertats i privats amb  alumnes de 4t d’ESO.

Scholas Ciudadanía anima a viure uns valors: responsabilitat, diversitat,escolta, diàleg, treball en equip, amb la intenció d’impulsar la cultura de la trobada entre estudiant de contextos diversos; promoure la participació i el compromís ciutadans a favor del bé comú; afavorir el pluralisme social, cultural i religiós implicant els jóvens en la seua construcció social. Aquesta trobada pretén implicar els jóvens i que participen activament en la investigació i en la presentació de propostes i solucions als problemes que han decidit tractar (enguany la pressió social). Per a dur a terme açò primer fan una selecció de la problemàtica a tractar i després, durant una setmana d’immersió, treballaran, aprofundiran, investigaran sobre els temes. Treballaran en equip, elaboraran hipòtesis, veuran l’estat de la situació, elaboraran un diagnòstic i desenvoluparan una proposta que ajudarà a millorar la societat. Posteriorment els jóvens participants presentaran aquestes propostes per a millorar el seua entorn a les autoritats del districte.

Els nostres alumnes descobriran que són subjectes actius amb veu pròpia i pensament autònom que són capaços d’interaccionar, dialogar i debatre amb altres jóvens de les seues idees i creences per a transformar el seu entorn més immediat i els dels seus veïns.  El joc, l’esport, l’art i la tecnologia acompanyats per monitors els ajudarà a fer tot el possible per a la transformació que busquen.

Vídeos que mostren les vivències dels alumnes:

PROJECTE CERVANTES

PROJECTE CERVANTES 2015-2016

Centre Concertat de Secundària

SANT JAUME APÒSTOL

Montcada

Amb  motiu del 4t Centenari de la publicació de la segona part del Quixot i de la mort de Cervantes, els professors del Departament de Lletres amb la col·laboració de la resta dels departaments, professors del centre i tota la comunitat educativa celebrem aquest esdeveniment amb un gran projecte.

Moltes han sigut les activitats que s’han realitzat i que es poden veure en el blog que resumeix tot aquest projecte. Tots hem pogut col·laborar  en els diferents àmbits treballats i desenvolupats:

• BLOG CERVANTES: Espai interactiu on tota la comunitat educativa va anar compartint i aportant qualsevol material relacionat amb Cervantes (articles, pel·lícules, treballs dels alumnes, vinyetes humorístiques…)

• ACTIVITATS A l’AULA: Projectes realitzats pels alumnes que van ser exposats o mostrats en el centre, com per exemple el mercat ambulant amb aliments i menjars de l’època cervantina que va preparar el departament de ciències, entrevistes, articles sobre Cervantes i la ciència, medicina, astrologia, religió, etc en la seua època,  o els raps en castellà:

• EXPOSICIÓ 4t CENTENARI CERVANTES: L’exposició es va realitzar en el Saló d’Actes del centre en el mes d’abril. L’exposició tenia un caràcter multidisciplinari i va estar formada per aportacions de tots (llibres, escultures, maquetes, imatges…) totes relacionades amb Cervantes i la seua època.

• FIRA DEL LLIBRE DE SEGONA MÀ: Com tots els anys celebrem la Fira del Llibre de Segona Mà, però a més durant la celebració de la mateixa va tindre lloc diferents activitats per a commemorar el Dia del Llibre i homenatjar a Cervantes, com va ser un divertidíssim *Fotocol.

• REPRESENTACIÓ TEATRAL: Els alumnes de 4t d’ESO dirigits pel professor Ernest Alonso van realitzar una obra de teatre, a partir d’un entremés de Cervantes.

Feu una ullada al BLOG PROJECTE CERVANTES  i podreu jugar, llegir sobre Cervantes, obra, vida i època, veure pel·lícules i documentals. en definitiva, gaudir com nosaltres ho vam fer en realitzar aquest projecte.