El Sant Jaume envia la seua impressora 3D al seu alumne Juanjo Rodríguez, membre de la comunitat Coronavirus Makers, per a la fabricació d’adaptadors per als respiradors de les UCIs que usen les mastegares de busseig que els ciutadans de Moncada estan cedint (prèvia desinfecció) per a salvar vides de pacients greus pel Covid-19.

Voluntaris de l’ONG van recollir la impressora i la van traslladar a última hora d’ahir al domicili de l’alumne del Sant Jaume, que porta més d’una setmana col·laborant amb el grup de Coronavirus Makers, primer amb la seua pròpia impressora particular. Ara podrà doblegar la seua fabricació dels prototips d’adaptadors.

Ens compta el nostre alumne que una de les dificultats és la diferència entre els models de màquines respiradores en els diferents hospitals, atés que cada marca els fabrica d’unes mesures diferents, així com la precisió en el disseny i els ajustos de fabricació que han de tindre els adaptadors per a acoblar les màscares de busseig a les màquines sanitàries.

A més, en alguns casos, aqueixes màscares les utilitzen els propis metges i personal sanitari per a operar o tractar als malalts més greus amb botelles d’oxigen, com si anaren bussos en immersió. Cada gest compta, cada careta i adaptador es recull individualment si fa falta, perquè són vides que, entre tots, salvem.

En breu facilitarem altres maneres de col·laboració per part dels ciutadans que no disposen de caretes o d’impressores 3D.

Des del Sant Jaume Apòstol hui volem donar les gràcies a tota la comunitat educativa, els professors i membres del personal PAS del propi Col·legi (alguns d’ells també oferint les seues màscares o impressores 3D per a col·laborar).

També volem donar les gràcies als ciutadans de Moncada (i d’algunes localitats pròximes, com Vinalesa), que en pocs minuts van donar una ràpida resposta a la crida del *Sant Jaume *Apòstol i es van oferir a col·laborar donant les seues màscares o posant les seues impressores 3D al servei de la lluita contra aquesta malaltia que entre tots estem derrotant.

Totes les persones que estan d’una forma o una altra fent que aquesta batalla l’estiguem guanyant (personal sanitari, policia, voluntaris, transportistes, emprats de supermercats… i un llarg etcètera) tenen tot el nostre suport i reconeixement.

Una abraçada a tots en aquests moments difícils. Molt ànim i gràcies a tots!

Miguel Angel Llibrer