En el curs 2016-2017 el col·legi començà un projecte d’Innovació docent que consisteix en la instauració de la metodologia ApS ( Aprenentatge-Servei, aprenc amb i per la resta). Este tipus de projectes ApS promouen la transformació de la societat mitjançant l’educació. El projecte és Millora del nostre entorn mediambiental  i va nàixer dins d’un projecte d’Sholas Occurrentes, de la Cátedra Abierta Scholas Occurrentes de la Universitat Catòlica de València, enfocat al medi ambient.

Scholas Occurrentes és una Organització Internacional de Dret Pontifici aprovada i erigida pel Papa Francesc a l’agost de 2013, que vincula la tecnologia amb l’art i l’esport per a fomentar la integració social i la cultura de la trobada per la pau. Esta fundació està present en 82 països a través de la seua xarxa que integra a més de 400.000 escoles i xarxes educatives, la missió de la qual és “lograr la integració de les comunitats, amb focus en aquelles de menors recursos, a través del compromís de tots els actors socials, integrant escoles i xarxes educatives de tot el món a partir de propostes tecnològiques, esportives i artístiques“. Pretén transformar el món en una aula sense parets on tots els xics del món estiguen integrats i en pau. És una entitat de bé públic sense fins de lucre que treballa amb escoles i comunitats educatives tant públiques com privades, de totes les confessions religioses i laiques per a restablir el pacte educatiu.

El nostre projecte mediambiental, que hem dut a terme durant dos cursos, ha intentat contribuir a la millora ambiental del nostre entorn, potenciant valors com el diàleg, la solidaritat, l’esforç, l’empatia…El projecte s’organitza pels departaments del centre. Alumnes, professors i famílies han realitzat diferents activitats que els han ajudat a valorar més el medi ambient i a prendre consciència que amb les accions quotidianes es pot contribuir a millorar l’entorn. Si voleu més informació podeu anar al blog que es preparà per al projecte (enllaç SCHOLAS)

Presentàrem el projecte al II Concurso Aprendizaje- Servicio de la Càtedra Abierta Scholas Occurrentes de la Universida Catòlica de Valencia, modalidad Colegios. Hem quedat finalistes amb un premi de 100 euros. L’acte es va realitzar en la seu, Santa Úrsula, de la Universidad Catòlica de Valencia el passat 31 d’octubre.

M José Juste