En aquesta secció poden trobar articles, enllaços i vídeos interessants per a la vostra formació com a pares. Una bona manera d’acompanyar més i millor als vostres fills en la seua educació.

GUIA PER A SUPERAR LES PÈRDUES EN TEMPS DEL COVID-19

Duel Covid-19

Guia per a les persones que pateixen una pèrdua en temps de coronavirus, tant per als familiars com per als menors i adolescents.
PARLAR SOBRE EL CORONAVIRUS ALS MÉS XICOTETS

Guia per a parlar sobre el coronavirus amb els més xicotets

Una guia elaborada per Unicef per a parlar amb els xiquets i xiquetes de l’etapa d’infantil sobre el coronavirus d’una manera senzilla, clara i tranquil·litzadora, així com abordar les emocions que poden estar sentint en la seua primera infància.
GUIA PER A l’ACOMPANYAMENT EMOCIONAL DURANT EL PERÍODE DE CONFINAMENT

Guía d’acompanyament emocional en la infància

Hem perdut d’un dia per a un altre les rutines habituals, la qual cosa té conseqüències a nivell psicològic en totes les persones, sent els xiquets més vulnerables per no tindre recursos ni eines per a enfrontar una situació com aquesta.
Aquesta guia ens ajudarà a aconseguir la connexió emocional amb els nostres fills
i per tant continuar sent base segura per a ells.

EDUCACIÓ EN CASA I EN L’ESCOLA
Protegim als nostres fills?Eva Millet, periodista i escriptora especialitzada en educació i criança, adverteix dels efectes en xiquets i joves de la “hiperpaternidad”, un model que va sorgir als Estats Units amb la primera generació “milenial” i que ja ha arribat a Espanya. Aquest nou fenomen va “de la sobreprotecció al control excessiu, tant a casa com a l’aula”, desautoritza als professors i envaeix l’espai dels xiquets a l’escola.
  VIDEOJOCS I VIDA SOCIAL
Fornite: l’adicció a videojocs que preocupa a pares i docents

Molts docents de classes cada vegada més primerenques escoltem diàriament que la vesprada anterior han quedat tots en “el Fornite” i han estat hores i hores jugant. És un tema que ens preocupa molt i volem acostar a les famílies aquesta problemàtica que està lluny d’erradicar-se.
GRUPS DE WHATSAPP DE PARES

7 consells per a utilitzar el grup de whatsapp de pares de l’escola

És innegable que l’aplicació Whatsapp és una gran eina de comunicació, però quan entrem en un grup de pares del col·le podem trobar-nos amb molts tipus d’usuaris. Us deixem un article molt interessant sobre aquest tema amb alguns consells de com utilitzar aquesta plataforma.

XARXES SOCIALS

A quina edat és legal tindre un compte en facebook, instagram o whatsapp?

És probable que molts adults no li donen importància, acostumats al fet que els xiquets usen les xarxes socials com ells. Però a Espanya hi ha una edat mínima legal per a fer-ho, i si no es compleix, cal tancar-los el compte.
  FILLS I EDUCACIÓ
5 claus per a facilitar el pas de primària a secundàriaComençar primer d’ESO és un gran canvi per als alumnes, però també per als pares i mares. En aquest article trobem alguns consells perquè el passe a Secundària siga més suportable.
EDUCACIÓ

Me apeo del “churumbelismo”

Hem trobat un interessant article d’una periodista i mamà que dia a dia ha de compaginar la seua vida laboral amb la criança de tres xiquets.

ALIMENTACIÓ

Alimentació en casa i en l’escola

Com ha de ser l’alimentació d’un xiquet fora de l’horari escolar? Us deixem un interessant article de Serunión on ens aconsella com continuar amb aqueixa labor a casa

EN NADAL

Ajudant a escriure la carta als Reis

Quants regals demanar?

S’acosten les festes de Nadal i hi ha alguna cosa que no pot fallar… la carta als Reis Mags. Com a pares i mares hem d’inculcar en els nostres fills i filles el sentit de la responsabilitat per a no fer-los creure que el Nadal són únicament consumisme. Llavors… quantes coses demanem als Reis?

Us deixem dos articles interessants a l’hora d’ajudar els nostres xiquets a redactar la carta enguany.

FAMÍLIA I EDUCACIÓN

Si vol un fill intel·ligent… lleve-li l’iPad i agafe una guitarra

Educar als fills és sempre una tasca difícil, però sempre podem ajudar-los a traure d’ells el millor que tenen, què podem fer com a pares per a potenciar al màxim les capacitats dels nostres fills?

FAMÍLIA I CINE

Curtmetratges per a asseure’s amb els fills i conversar

Tal vegada, parlar directament sobre alguns temes és difícil, però si som capaços d’asseure’ns amb els nostres fills i veure alguns d’aquests curtmetratges pot ajudar-nos a començar converses necessàries.

Treballar la resiliència

La vida suposarà als teus fills en moments adversos, dificultats i vivències negatives abans les que ha de saber reaccionar i sobreposar-se. És important dotar-los, des de l’escola i la família, d’estratègies per a aconseguir-ho. Teniu ací deu pel·lícules que us ajudaran a aprofundir en diversos aspectes d’aquest tema.

TORNAR A L’ESCOLA
Set claus perquè els xiquets comencen el col·le motivatsPot ser que els teus fills no tinguen moltes ganes de començar el col·legi enguany. En aquest article et donen algunes claus per a ajudar-lo a canviar el seu punt de vista.

Horror, m’han canviat de classe!

Arriba el començament de curs, molts xiquets comencen una nova etapa escolar o un nou cicle, canvien de classe, canvien de companys i alguns dels seus amics ja no estan amb ells. A molts xiquets els costa, i a alguns adults també.