Ajudes per a participació d’alumnat en el programa d’immersió lingüística en anglés a Espanya 2018

Objecte de la convocatòria:
Es convoquen un màxim de 2.400 beques per a l’estada i participació en un programa intensiu d’immersió lingüística en anglés a Espanya d’una setmana de durada cadascuna d’elles, en règim internat i pensió completa, entre l’1 i el 29 de juliol de 2018.
Requisits per a ser beneficiari:
  • Haver nascut entre l’1 de gener de 1998 i el 31 de desembre de 2001 i estar matriculat en el curs 2017-2018 en Batxillerat o Grau mitjà de Formació Professional.
  • Haver obtingut en el curs 2017-2018 la condició de becari del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport conforme a la Resolució de 3 d’agost de 2017, de la Secretaria d’Estat d’Educació, Formació Professional i Universitats, per la qual es convoquen beques de caràcter general, per al curs acadèmic 2017-2018, per a estudiants que cursen estudis postobligatoris.
  • Acreditar tindre totalment aprovat el curs immediat anterior, amb una nota final mínima de 7,50 punts en l’assignatura d’anglés.
  • Estar situat en un lloc de l’ordre de prelació de sol·licituds que li permeta l’obtenció de una de les beques convocades.
Quantia de la beca:
  • L’adjudicació de la beca donarà lloc a l’assignació d’una plaça per a participar en la activitat. No obstant això, per a completar el preu total del curs els alumnes abonaran necessàriament 100 euros a l’empresa que resulte adjudicatària del concurs.
  • No es concedirà cap quantia en concepte de trasllat de l’alumne des del seu domicili a el centre de destinació ni des d’aquest al seu domicili, sent de compte de l’alumne aquest trasllat.
Presentació i tramitació de sol·licituds:
  • La sol·licitud s’emplenarà mitjançant el formulari accessible per internet en l’adreça https://sede.educacion.gob.es/portada.html en l’apartat “Tràmits i Serveis”. Haurà de presentar-se la certificació del secretari del centre docent on s’hagen cursat els estudis, en la qual figure que el sol·licitant compleix els requisits acadèmics establits.
  • El termini per a la presentació de sol·licituds s’estendrà fins al dia 22 de març de 2018 inclusivament.
Criteris d’adjudicació
  • La selecció de candidats es farà, en una única fase, ordenant als alumnes en funció de la nota obtinguda en l’assignatura d’anglés. A aquesta nota se li sumaran 1,50 punts quan el sol·licitant siga de nova adjudicació (aquells que no hagueren obtingut aquesta modalitat de beca amb anterioritat). Tindran preferència els alumnes que hagueren obtingut una puntuació superior.
  • En el cas d’empats en la puntuació, aquests es resoldran atenent la menor renda per càpita dels membres computables de la unitat familiar.
Adjudicació provisional:
En el termini màxim de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Notificacions:

Tant l’adjudicació provisional com les denegacions i la inclusió en llista d’espera es publicaran en l’adreça www.mecd.gob.es a través de la seu electrònica del Ministeri de Educació, Cultura i Esport en l’apartat corresponent a «Notificacions», havent de procedir els interessats a efectuar la descàrrega de la seua corresponent resolució en aquesta adreça.
Assignació de destinacions:
L’assignació de centres de destinació i torns per a la realització de l’activitat s’efectuarà per les empreses contractades pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport una vegada adjudicada la beca amb caràcter definitiu.

Incompatibilitat:

Aquesta beca serà incompatible amb qualsevol altra subvenció o beca per a la mateixa finalitat.

Més informació: http://www.mecd.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/catalogo/educacion/estudiantes/becas-ayudas/para-estudiar/idiomas/inmersion-ingles-para-becarios.html