NADAL 2019

El Nadal sempre ha sigut un dels moments més especials en el col·legi, i és per això que els actes ajuste a aquest moment tan important en la vida dels cristians es multipliquen. La implicació del professorat i de les famílies i la il·lusió dels alumnes es nota en l’ambient. Aquests han sigut els més destacats d’enguany.

PROJECTE APRENENTATGE SERVEI – “Un somriure es possible”

Durant el trimestre s’han anat fent activitats per a conéixer què és Càritas i com ajuden els voluntaris i treballadors als més necessitats. El més important és que hem sensibilitzat als alumnes davant les situacions de pobresa de la gent que tenim al nostre voltant.

La visita dels treballadors de Cáritas, omplir els corredors de mans i cors amb missatges de solidaritat, una “carrera” pel pati pensant que junts és millor, el teatre dels alumnes de 5é i 6é per a explicar-los als més xicotets la labor de Cáritas, la implicació de totes les classes per a fer un vídeo per a demostrar que junts tot ho fem millor… han sigut algunes de les activitats del projecte ApS “aconseguir un somriure és possible”. Aquest projecte es realitza en col·laboració amb la Càtedra Oberta Scholas Ocurrents de la Universitat Catòlica de València i amb Col·legis Diocesans.

Totes aquestes activitats i moltes més que hem treballat en les tutories s’ha tornat visible en la Campanya de Quilo que realitzem cada any juntament amb Càritas Moncada.

Anímate y colabora

Todos los alumnos de la etapa de Educación Infantil y Primaria nos hemos unido con mucha ilusión, para realizar este video con el que queremos animaros a que participéis en la Campaña solidaria del kilo organizada por Cáritas Parroquial de Moncada.Esta actividad se enmarca dentro del Proyecto de Aprendizaje y Servicio (Scholas Occurrentes) “Conseguir una sonrisa, es posible”, que estamos realizando en nuestro centro. ¡ANÍMATE Y COLABORA!

Publicada por Col·legi Sant Jaume Moncada en Martes, 10 de diciembre de 2019

ADVENT 2019

Enguany, els alumnes i alumnes d’infantil i primària hem rebut algunes trucades, quatre per a ser exactes, en elles hem rebut quatre missatges: “desperta”, “posa’t en camí”, “alegra’t” i “proclama”, corresponents a cadascuna de les setmanes d’Advent. A més, durant tot aquest temps d’espera, ens ha acompanyat una cançó: “és de María”. Cada matí i cada vesprada els alumnes, alumnes i profes entraven cantant la cançó fins a les seues classes. El Nadal ja es notava en l’ambient… I així ho vam demostrar l’última setmana quan baixem tots junts a celebrar aquest temps d’espera i alegria.
(fotos)

III CONCERT DE NADAL DEL COR

Ja a les portes de la celebració del Nadal, el cor del col·legi, un any més, va preparar amb molt d’esforç i dedicació el concert nadalenc. Com a gran novetat hem pogut gaudir també d’algunes cançons preparades pel cor de Secundària, els qui amb gran alegria hem acollit en la xicoteta família que forma el cor.
Els quasi 70 alumnes de les dues etapes ens van delectar a tots els assistents amb cançons com “Sant Josep i la mare de Deu”, “una y una dos y una tres” i “Belén está muy cerca”.

CELEBRACIÓ DE NADAL

El divendres dia 20, els alumnes de 1r a 4t de primària van acudir com cada any a l’Església de San Miguel a celebrar juntament amb els profes i familiars el Nadal. Una senzilla celebració que va culminar amb la interpretació de les nadales: “a la llum del fanalet”, “el burrito sabanero”, “suenan campanas” i “una y una dos y una tres”.

Després de la celebració cada classe va gaudir d’activitats nadalenques que van preparar les seues profes: jocs, postals de Nadal i concerts improvisats en els corredors… un ambient d’il·lusió i alegria que es respirava en cada raconet del col·legi.

REPRESENTACIÓ DEL BETLEM EN INFANTIL 5 ANYS

Després de molts dies d’assajos i nervis per part dels alumnes i alumnes de 5 anys, aquests xicotets artistes es van atrevir a representar davant dels seus companys el Naixement de Jesús. Vestits amb els seus millors gal·les i demostrant que són uns grans actors i unes grans actrius no van poder fer-ho millor.

VISITA DE LES SEUES MAJESTATS ELS REIS MAGS D’ORIENT

La guinda del pastís de les celebracions Nadalenques va ser la visita de Les seues Majestats els Reis Mags d’Orient, carregats de regals per a tots. Després d’unes paraules de benvinguda per part dels alumnes, els Reis Mags es van dirigir a tots els alumnes. En escoltar de les seues pròpies Majestats que ja tenen preparats tots els seus regals els rostres dels més xicotets s’anaven omplint d’il·lusió. Estem segurs que tant els xiquets i xiquetes com els Reis Mags compliran aquestes festes amb les seues promeses.

Després de tots aquests moments, va arribar el moment d’acomiadar-nos dels nostres xics i xiques fins a l’any que ve, desitjant unes festes plenes d’alegria, solidaritat i família. No sense abans tindre un moment els profes per a acomiadar el primer trimestre amb una senzilla però emotiva oració i desitjar-nos una molt bon Bon Nadal.

Fins a l’any que ve

Bon Nadal