Els nostres alumnes de 4t ESO ha visitat el Centre de Comunicacions de l’ONU que es troba en terrenys de l’antiga base aèrea de Manises. Esta base de Nacions Unides es va establir a València l’11 de juny del 2011 per a proporcionar serveis d’informació i comunicacions crítics a les Missions de Pau de les Nacions Unides i per a vetlar per la continuitat del funcionament i la seguretat de les comunicacions de l’ONU. Les instal·lacions compten amb tres edificis i i amb cinc antenes parabòliques per a accedir a tots els satèl·lits utilitzats pel Departament d’Operacions de Manteniment de la Pau (DOMP) i també compta amb una superfície lliure d’obstacles de més de 31.000 metres quadrats per a no interferir en la comunicació.

Els nostres alumnes de 4t ESO hi han anat  amb la intenció de conèixer el Centre de Tecnologia de la Informació i Les Comunicacions i conèixer com es coordinen des de València les diferents accions humanitàries i de pau que l’ONU duu en diferents llocs del planeta.

Esta activitat ha sigut molt activa i participativa ja que els alumnes han actuat com ambaixadors de l’ONU i han debatut sobre els problemes que es tracten ara a l’assemblea, s’han dividit en grups i tenien un portaveu, i han comprés tot els organismes que integren l’ONU. A més, han rebut una classe magistral sobre satèl·lits, fem espacial i sobre els 17 objectius de l’ONU per al 2030.

M José Juste