VISITA I ACTIVITATS A LA U.C.V.

2n BATXILLER

El passat divendres 3 de març els alumnes de 2n de batxiller de les assignatures de Biologia i de Ciències de la Terra visitaren la Universitat Catòlica de Valencia (U.C.V) per assistir a les xerrades i tallers que aquesta universitat organitza per a alumnes preuniversitaris.

Concretament van acudir a la seu de Santa Úrsula (C/ Guillem de Castro, 94) on varen ser atesos pel Dr. José Tena, que molt amablement els va mostrar primer el laboratori de Biologia Marina i els explicà el seu funcionament. Després els va fer una classe magistral sobre biodiversitat marina i la importància de conservar l’enorme quantitat de recursos que conté. També va explicar l’ús de determinades espècies com a bioindicadors del grau de contaminació de l’aigua.

Seguidament en el laboratori  feren una pràctica sobre contaminació de l’aigua a partir de l’anàlisi físic i químic d’algunes variables. Allí els alumnes varen aprendre a mesurar paràmetres físics, com la conductivitat elèctrica i paràmetres químics, com la quantitat d’oxigen dissolt i la concentració de nitrats i fosfats. Per últim van aprendre a interpretar els resultats obtinguts.

Va ser una experiència enriquidora per als alumnes que ja veuen més pròxim el seu accés al món universitari.

pecsanjaime