Este mes hem rebut la visita de Paula Nicart i Alejandra Serrano, jugadores del València CF femení. Durant una vesprada han compartit amb els alumnes de 4t d’ESO la seua experiència com a esportistes . Paula i Alejandra els han parlat dels seus esforços per estar on estan, de com duen el dia a dia, del que suposa per a elles jugar a futbol al nivell que ho fan, i sobretot, de la seua experiència com a esportistes dones. Han volgut transmetre als nostres alumnes com d’important és formar-se per a continuar tenint una vida després de la seua carrera esportista, de fet Paula estudia dret i Alejandra arquitectura.

Esta ha sigut una activitat molt interessant i enriquidora, però el més important és que ha sigut una activitat que ix de l’interés i l’esforç d’una alumna Nerea Núñez amb la col·laboració d’Ana Romero, la nostra directora. Nerea anà al despatx d’Ana per a plantejar-li la necessitat de fer una activitat que parlara  en positiu, ja que la majoria de les que es plantegen sempre és amb un No davant;per exemple: No a les drogues, No al ciberbulling, etc.  Aleshores li parlà de la possibilitat de contactar amb el València CF femení i que algunes jugadores vingueren al centre. Ana es posà en contacte amb el club i el resultat fou esta trobada.

Des de les tutories es considerà que seria important el treballar més profundament esta trobada i  s’abordà el tema amb dues sessions:

1a sessió. La pràctica de l’esport com un estil de vida saludable.

Partint d’un article de premsa on es feia un anàlisi dels beneficis de practicar esport, tant a nivell físic, psicològic com social, passàrem a establir un debat entre alumnes que practicaven algun esport i els que no en feien, aportant i contrastant cadascun del punts de vista. Com a conclusió tots aconseguiren veure que l’esport sols aporta beneficis, encara que l’apatia a vegades s’imposa.

2a sessió. L’esport femení va aconseguint vèncer la desigualtat de gènere.

Després del visionat d’una entrevista efectuada per un canal de televisió  a una alumna nostra, Maria Vidal, jugadora professional en un equip de rugbi mixt, i el vídeo de la primera dona que va participar a una marató, vam abordar com  l’esport femení està menys valorat i recolzat, inclòs com a vegades és motiu de comentaris despectius respecte a les dones, però no obstant,  a poc a poc, va aconseguint guanyar terreny a la desigualtat. Ací els alumnes elaboraren i exposaren les seues reflexions i després prepararen unes preguntes per a quan vingueren les dues jugadores de l’equip del VCF femení.

M José Juste