Gema Chinchilla Fenollosa i Clara Maria Villalta Pascual, alumnes nostres de 1r de Batxillerat, han estat guardonades amb els Premis Extraordinaris al Rendiment Acadèmic d’Educació Secundària Obligatòria que tots els anys atorga la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esports. Ambdues es mostren molt orgulloses pel premi, perquè veuen en ell un reconeixement i una recompensa a tot el temps d’estudi i esforç que han dedicat. Així doncs, el passat dia 27 acompanyades per les seus famílies i per Empar Marqués, estigueren al Palau Reina Sofia de València per al lliurament dels premis per part de les autoritats pertinents. A nosaltres solament ens queda el felicitar-les i agrair als seus pares que hagen confiat en nosaltres per a la formació i educació de les seues filles.

Nosaltres podríem dir moltes coses, però el més important és el que elles volen contar-nos. Ací tenim les seues impressions:

El 27 de Març, la meua companya Clara i jo, anàrem al Palau Reina Sofia amb els nostres pares i la nostra professora  Empar. Allí, els representants de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport ens guardonaren amb el premi extraordinari al rendiment acadèmic de l’Educació Secundària Obligatòria. L’acte m’agradà molt perquè hi havia molts estudiants que reberen aquest diploma. Em vaig sentir molt orgullosa de veure el meu esforç recompensat en aquest premi perquè em serveix de motivació per a continuar esforçant-me. Agraïsc a tots els meus professors i a la meua família el seu suport durant aquests anys. Gema Chinchilla Fenollosa.

El passat dimarts 27 de març vaig anar amb mos pares i el meu germà a la gala dels premis extraordinaris al rendiment acadèmic per a educació secundària obligatòria i batxillerat.

Allí, quan vam arribar, vam haver de fer una llarga cua per a entrar-hi perquè hi havia moltíssima gent, al voltant de 300 xiquets i xiquetes premiats de l’ESO, com la meua companya Gema i jo, 29 de batxiller i, a banda, els pares, mares, germans, professors o directors, etc. Això em va sorprendre prou perquè no m’esperava veure el Palau Reina Sofía tan ple.

Una vegada la gala començà, m’agradà la manera en què tot estava organitzat, perquè em va fer veure-ho tot d’una manera molt bonica i emotiva.

Va haver-hi dos discursos per part d’uns alumnes premiats, una xica de l’ESO i un xic de batxiller. M’agradaria dir que el que més m’agradà de la gala fou el discurs d’aquest xic perquè fou molt reivindicatiu i va remarcar la gran injustícia que veia en el fet de que, sent que les dones han demostrat ser molt capaces intel·lectualment, ja que més d’un 60% de les allí premiades érem dones, continue existint en la nostra societat la discriminació laboral pel sexe, la diferencia salarial, etc.

Per a acabar, la gala es tancà amb una coral de 250 persones cantant cançons sobre la tragèdia dels refugiats.

M’agradà molt aquella vesprada, m’ho passí molt bé i de segur que no la oblidaré. Per a mi, aquest diploma ha sigut un gran reconeixement al gran esforç que he fet i estic molt agraïda per ell.I m’agradaria afegir en el que he escrit un: gràcies a tots els mestres i professors que m’han ajudat a arribar fins ací. Clara Maria Villalta Pascual.

M José Juste