El curs passat  el nostre centre va desenvolupar un projecte de centre anomenat  Millorem el nostre entorn mediambiental. Este projecte estaria dins del que seria un ApS (aprenentatge basat en servei).  El projecte pretenia millorar l’entorn mediambiental més proper al nostre col·legi i que els alumnes foren els protagonistes principals d’esta tasca, encara que no els únics, ja que  també han col·laborat veïns, Ajuntament, Associació de jubilats, Caritas i algunes empreses locals. A més, dins de l’escola ha sigut un treball desenvolupat des dels diferents departaments i diferents nivells educatius. Hem treballat amb  noves metodologies educatives i amb les noves tecnologies (TIC). Podeu visitar el  BLOG que es va crear i en el qual podeu veure que es va fer per departaments i  la quantitat d’activitats que feren els alumnes.

Alguns dels productes finals que aconseguírem amb el projecte  foren:

• La rocalla
  • Campanya de sensibilització
  • Estudi mediambiental de reciclatge a nivell local
  • Contacontes
  • Campanya de difusió
  • Estudi de contaminació acústica
  • Campanya cooperativa amb Cáritas

Era important la forma de treballar, amb qui treballaven i que es revertira en el nostre entorn més pròxim.

Com podeu veure ha sigut un projecte molt ambiciós (que encara no hem acabat ja que algunes activitats continuen este curs) i per això decidírem prersentar-lo a la I trobada d’ ApS de  la «Cátedra abierta Scholas Occurrentes de la Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir». El lliurament de premis fou el passat divendres 10 de novembre i nosaltres quedarem finalistes amb el nostre projecte. Enhorabona a totes i tots i gràcies pel vostre treball!

M José Juste