Després de diverses setmanes de dur treball, hem celebrat les Falles SantJaume 2019 com es mereixen. Aquest dia, molt esperat per la comunitat educativa és un dia de festa i d’alegria en el qual celebrem la festa gran de València.

La temàtica d’enguany: el 90 aniversari de Disney, ha pogut traure dels grans artistes fallers les seues millors idees, amb les quals hem pogut plantar una falla amb una gran quantitat de ninotsde tots els protagonistes (castells, princeses, monstres, cotxes, peixets…), coronats d’un Mickey amb un pastís d’aniversari i un castell.

De bon matí, els mestres d’infantil i primària i el personal de serveis ho deixen tot a punt per a poder començar les activitats: la plantà de la falla, l’estructura per a l’ofrena i un boníssim xocolate amb bunyols per a agafar forces.

La jornada escolar comença amb la visita a la falla, la confecció de l’escut i els concursos per classe d’esbossos fallers, mentrestant, primer i segon fan la seua ofrena a la Verge dels Desemparats.

Com mana la tradició, els membres de l’AMPA ens preparen l’esmorzar: xocolate amb valencianes, i els alumnes de sisé de primària realitzen la mascletà, enguany amb botelles i seguint un ritme que res ha d’envejar a les de la ciutat de València.

Ara li toca el torn als alumnes i alumnes d’infantil fer la seua ofrena a la Verge dels Desemparats, deixant així ple de flors el lloc que dediquem a la patrona dels valencians.

La vesprada està dedicada a la cremàde la falla: alumnes, mestres, membres de l’AMPA i familiars han pogut gaudir de nou de la mascletà,  un xicotet castell de focs artificials a càrrec de CABALLER FX i la cremàde la falla.

A més, enguany hem comptat amb la presència de la Junta Local Fallera, ja que algunes de les seues falleres han sigut exalumnes del col·legi, entre elles, la Fallera Major de Montcada Lucía Micó i també la presència de l’Alcaldessa de Montcada: Amparo Orts.

De nou, un any més, hem aconseguit entre tots fer d’aquest dia una cosa gran, una jornada especial, on el companyerisme i l’esforç han estat presents en tots els que formem part del col·legi SantJaume Apóstol.

Ara… ja cal començar a pensar en les Falles 2020!!