Des del dia 13 de gener, i durant tota esta setmana, el nostre centre participa en la trobada de SCHOLAS CIUDADANÍA València. Scholas ciudadanía forma part d’una iniciativa promoguda pel Papa Francisco i que junt a,  la que treballàrem l’any passat,  Scholas Ocurrentes, està destinada a jóvens de tot el món.

Este programa educatiu té com a objectiu animar a estudiants de secundària a enfortir el compromís ciutadà. Per això treballen junts i  sobre els  assumptes  que més els preocupa, d’aquesta manera generen transformacions en ells mateixos i al seu voltant. Enguany els temes que estan tractant són el bullying i la violència de gènere. En esta trobada participen estudiants d’escoles de distints barris, religions i modalitats,  de centres públics i privats.  Este any el Centre Pio XII acull la trobada i a tots els centres participants. Cada dia es reunixen els alumnes representants de cada centre i comencen fent activitats  lúdiques per a trencar el gel entre ell, per a que es coneguen i després puguen parlar i treballar més obertament. Posteriorment organitzats en comissions debaten i realitzen diferents activitats (mural, debats, exposicions, posades en comú, etc.) amb l’objectiu final de proposar solucions concretes a les problemàtiques de la seua comunitat i entorn educatiu i després presentaran les conclusions a les autoritats pertinents.

Ací podeu veure el DOSSIER amb més informació.

Sandra Albiach, Borja Fonts, Carme Segura , Cristian Ballester, Rosa Soriano , Marina Baixaul, Paula Albert, Nerea Carrasco, Ainhoa Cobacho , Manuel Lorente, Ana Ruiz i Álvaro Estellés, alumnes de 4t ESO,  són els  alumnes que ens representen  en la trobada.

M José Juste