Alejandro Okonsky és un alumne de 4t d’ESO que ha obtingut una de les beques de la FAO (Fundación Amancio Ortega). Els alumnes seleccionats conviuran amb una família del país d’acollida i faran el Grau 11 (equivalent a 1r de Batxillerat). La beca cobreix el 100% de les despeses per a realitzar un curs escolar a l’estranger: viatge, tases d’escolarització i matrícula a un centre públic, habitatge i manutenció en una família d’acollida, assegurança mèdica i d’accidents, convalidació de l’any acadèmic i recolzament continuat durant la seua estada a Canada o EEUU.

Per a poder presentar-te ha d’acomplir uns requisits: Has de ser espanyol, tindre una mitjana de 7.5 en 3r d’ESO i de 8.5 en anglés i  no haver estat estudiant ja a l’estranger.

Ara Alejandro ja es va fent la idea de que passarà deu mesos fora de casa i del que pot suposar per a ell una experiència com esta. Quan va decidir presentar-se a la convocatòria no estava molt segur, però quan va passar les primeres proves es va anar posant més nerviós i més emocionat. Finalment va sentir una gran felicitat i emoció quan li confirmaren que era un dels seleccionats, però sobretot va sentir un gran orgull quan hagué de comunicar als seus pares que havia sigut elegit. Ara, diu ell, que es troba com esperant la calma després de la tempesta.

M José Juste