Divendres passat els alumnes de 6é de primària, acompanyats de les seues tutores i de l’arqueòleg municipal Josep Burriel, van visitar el jaciment Ibèric del Tos Pelat, un lloc en moltíssima història, i d’això han donat compte els nostres alumnes.

La llegua dels Ibers

La llengua dels ibers era una llengua autòctona i peninsular, va ser molt important, encara que no s’ha pogut desxifrar encara, a més a més, les investigacions apunten al fet que es pareixia a l’euskera. S’escrivia sobretot en planxetes de plom, de fet una d’aquestes va ser descoberta l’any 2005 al jaciment del Tos Pelat, a la nostra població.

Les cases dels Ibers

El Tos Pelat és considerat com una ciutat, és a dir, té un traçat definit: carrers, muralla i cases. Cada casa té 1 o 2 habitacions i totes ells varen ser enderrocades. Per a ser conscients de la forma d’aquesta ciutat van llevar totes les pedres i no van reconstruir, sinó que ho van deixar perquè es poguera veure la forma de tot allò que forma el jaciment.

Vos animem a tots a conéixer aquest paratge tan especial del nostre municipi, d’aquesta manera podrem descobrir les nostres arrels més llunyanes… una excursió genial per a tota la família.